De werken zijn fascinerend en getuigen van een zeer sterke waarnemingszin en grote technische vaardigheden.
Al naar gelang de aard van het werk beslist de kunstenaar of hij al dan niet naar foto werkt. De foto’s die hij gebruikt zijn zeer zorgvuldige gekozen beelden, die hij bij voorkeur zelf maakt. Zijn foto’s worden al dan niet verwerkt, om nadien, tijdens het schilderen, nog een eigen vorm mee te geven.
Opmerkelijk zijn de beheersing van het medium, de complexiteit waardoor z’n werk een grote evidentie, een gemak, een rust uitstralen.
Afbeeldingen maken, een standpunt innemen, is iets wat ons als mens uniek maakt, het is een zoektocht. Hij ervaart beeldende kunst als de hoogste vorm van vrijheid, die misschien wel een religieus gevoel opwekt en/of het vermogen om in iets te geloven.
Soms wordt z’n werk nogal “klassiek” ervaren, wat ook de “definitie“ van “klassiek” moge zijn. En ja, hij houdt van “de metier van het schilderen”. Beelden en/of belevenissen die hem raken probeert hij zo goed mogelijk af te beelden.
De afwisseling van thema’s in z’n oeuvre zorgen voor een balans, wat voorkomt dat z’n werk bij een bepaalde groep van schilders kan ingedeeld worden.